GO!uda Sport organiseert vrijwel elke vrijdagochtend de zogeheten ‘Social Runs’. Deze looptrainingen van GO!uda Sport zijn voor alle niveaus lopers geschikt. We starten de training met inlopen en een gedegen warming-up met losmaakoefeningen. Daarna doen we vrijwel altijd een blokje looptechniekoefeningen van circa tien minuten. Of core stability-oefeningen. Vervolgens lopen we de kern. Deze kan bestaan uit tempogevoeloefeningen, heuveltraining, een paar blokken van een paar 100 meter aaneengesloten rennen met een stuk versnelling erin, een achtervolgingsloop of een stuk duurloop van 2 tot 4 kilometer. Omdat de groep niet groot is kan de trainer de prestaties van elke loper elke maand goed volgen en lopers met verschillende niveaus uiteenlopende oefeningen geven tijdens de kern. Na de kern doen we vaak nog de ´treintjesloop´ of ´demarrageloop´met de gehele groep. Tot slot doen we een cooling down en praten we gezellig na.

Op dinsdagavonden kan er in de periode eind september tot begin april looptraining gevolgd worden vanaf 19.30 uur met als verzamelpunt Golfpark IJsselweide. Deze trainingen duren circa vijf kwartier en zijn wat pittiger dat tijdens de ‘Social Runs’. Soms lopen we bijna 6,5 kilometer tijdens een dinsdagtraining.

In de periode oktober-maart geven we ook looptraining op zondagen, die om 10 uur starten bij FC Olympia aan de Bodegraafsestraatweg. Hier trainen we met een gemixte groep van vrouwen en mannen, maar soms ook kinderen.

Deze looptrainingen worden voor 95% gegeven door gediplomeerd looptrainer Andy Koolmees, die hier in 2011 mee begon en inmiddels bijna 1000 trainingen gaf bij onder meer Loopgroep Gouda, ZIN van Bewegen en de Goudse Gazellen. Andy won zelf twee keer de 7 kilometer tijdens de Goudse Singelloop en organiseert ook vele loopevenementen. Zijn motto is ´Run and have Fun!´